Miejsce:
Typ:
Szkolenie
Tryb:

Program

Program kursu (8 godzin wykładowych):

  1. Wpływ zmian przepisów ustaw o rachunkowości, fundacjach, stowarzyszeniach i organizacjach pożytku publicznego dokonanych w roku 2020 na sprawozdawczość organizacji pozarządowych.
  2. Specyfika działalności organizacji pozarządowych (nieprowadzących działalności gospodarczej, prowadzących działalność gospodarczą, posiadających status organizacji pożytku publicznego) a zasady polityki rachunkowości.
  3. Zamknięcie ksiąg rachunkowych przed sporządzeniem sprawozdania finansowego:
    • inwentaryzacja roczna aktywów i pasywów,
    • zapewnienie kompletności ujęcia zdarzeń gospodarczych, w tym zdarzeń po dniu bilansowym,
    • wycena bilansowa aktywów i pasywów, w tym stosowanie uproszczeń.
  4. Ogólne zasady sporządzania rocznego sprawozdania finansowego:
    • warunki wyboru wzoru sprawozdania finansowego,
    • forma elektroniczna (XML),
    • kto, kiedy i w jaki sposób podpisuje sprawozdanie finansowe.
  5. Ujawnienia w poszczególnych elementach i pozycjach sprawozdania finansowego – wybrane zagadnienia:
    • wprowadzenie do sprawozdania finansowego, w tym zasady polityki rachunkowości,
    • prezentacja aktywów i pasywów w bilansie,
    • prezentacja przychodów i kosztów w rachunku zysków i strat, w tym dotyczących działalności statutowej i działalności gospodarczej,
    • zakres informacji dodatkowej,
    • pozostałe elementy: rachunek przepływów pieniężnych i zestawienie zmian w kapitale własnym.
  6. Sprawozdanie z działalności a sprawozdanie merytoryczne – wybrane zagadnienia.
  7. Kiedy sprawozdanie finansowe organizacji pozarządowej podlega badaniu przez biegłego rewidenta.
  8. Odpowiedzi na pytania uczestników.

Dodatkowe informacje

Szkolenie on-line.
Uczestnictwo w szkoleniu wymaga wcześniejszej opłaty.

Przed szkoleniem otrzymają Państwo:

  • dostęp do spotkania video z wykładowcą za pośrednictwem programu/aplikacji Microsoft Teams,
  • materiały szkoleniowe w formie elektronicznej.

Szkolenie trwa 8 godzin wykładowych i składa się z sesji video z wykładowcą:

  • Sesja video I 9.00 – 10.30
  • Sesja video II 10.45 – 12.15
  • Sesja video III 12.45 – 14.15
  • Sesja video IV 14.45 – 16.15
Wymagania techniczne
  • komputer z kamerą i głośnikiem,
  • stabilny dostęp do Internetu.
Ks. P. Ściegiennego 10 lok. 52 (I piętro)
06-400 Ciechanów

tel. 23 673 20 01
kom. 781 241 782


PKO BP 21 1020 1042 0000 8302 0354 7833