Cel
Celem kształcenia jest teoretyczne i praktyczne przygotowanie uczestników do wykonywania zawodu: głównego księgowego (kod zawodu 121101), który został ujęty w klasyfikacji zawodów i specjalności wprowadzonej rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 7 sierpnia 2014 roku Dz. U. poz. 1145.
Uczestnikami kursu powinny być osoby, które posiadają kilkuletnią praktykę zawodową w działach finansowo – księgowych oraz posiadają wiadomości z zakresu kursu dla samodzielnych księgowych (bilansistów).
Program
Tematyka kursu obejmuje:
- zaawansowaną rachunkowość finansową,
- rachunek kosztów i rachunkowość zarządczą,
- sporządzanie sprawozdań finansowych,
- analizę sprawozdań finansowych,
- wybrane zagadnienia podatkowe,
- zarządzanie informacją IT.
Program kursu obejmuje 212 godzin dydaktycznych, w tym 4 godziny egzaminu wewnętrznego.
Ramowy program kursu uzyskał rekomendację Rady Pracodawców SKwP.
Wykładowcy wiodący:
- Pan Konrad Kamiński (…) – wykładowca prawa,
- Pani Magdalena Markowska (…) – wykładowca rachunkowości,
- Pani Renata Mościcka (…) – wykładowca podatków,
- Pani Justyna Beata Zakrzewska (…) – biegły rewident, wykładowca rachunkowości.
Dodatkowe informacje
W czasie trwania kursu przewidziane są sprawdziany wiadomości.
Uczestnicy kursu mogą uzyskać certyfikat głównego księgowego z potwierdzeniem posiadania kwalifikacji zawodowych wydawany przez Stowarzyszenie Księgowych w Polsce jako organizację zawodową, członka Międzynarodowej Federacji Księgowych (IFAC).
Koszt uczestnictwa (w trybie stacjonarnym) w roku szkolnym 2022/2023 wraz z materiałami szkoleniowymi wynosi 4.982,- zł, w tym wpisowe: 250,00.
(dla członków Stowarzyszenia – 4.483,80 zł , dla osób kontynuujących naukę – 4.732,90 zł).
Przy wpłatach dokonywanych przez osoby fizyczne istnieje możliwość uregulowania należności za kurs w ratach.
W sytuacjach wyjątkowych Organizator zastrzega sobie prawo zmiany formy realizacji zajęć, o której mowa w § 8 ust. 1 statutu placówki kształcenia ustawicznego, bez uzyskania zgody uczestników. Dotyczy to w szczególności wprowadzenia zajęć z wykorzystaniem technik i metod kształcenia na odległość.