Program
Wykładowca: Kayyali Samir – doradca podatkowy
Program kursu (8 godzin wykładowych):
- Podatek CIT – ogólne zagadnienie:
- ogólna definicja koszu uzyskania przychodów
- osiąganie przychodów, zarachowanie i zabezpieczanie źródła przychodów – czym jest?
- Katalog kosztów niepodatkowych (NKUP)
- Podatek PIT – ogólne zagadnienia:
- nieodpłatne świadczenia i częściowo odpłatne świadczenia
- źródła przychodów a przypisanie przychodu do danego źródła
- zwolnienia podatkowe w podatku PIT (świadczenia reklamowe, sprzedaż premiowa, konkursy)
- Podatek VAT – ogólne zagadnienia:
- odliczenie podatku VAT, a związek z działalnością opodatkowaną
- usługi noclegowe, gastronomiczne, cateringowe – czy można odliczać VAT?
- Przesłanki wyłączające prawo do odliczenia podatku VAT
- Darowizny, nieodpłatne świadczenia a naliczenie podatku VAT
- Próbki, prezenty o małej wartości – definicja, opodatkowanie
- Dokumentowanie działań marketingowych, promocyjnych i reklamowych:
- definicja dowodu i sposoby ich pozyskiwania
- dokumentowanie konkursów, sprzedaży premiowej, akcji reklamowych i innych działań marketingowych,
- regulaminy akcji marketingowych oraz regulaminy konkursów i sprzedaży premiowych – na co zwracać uwagę?
- obowiązki informacyjno-rejestracyjne w przypadku szczególnych działań marketingowych np. loterii (obowiązki wynikające z innych ustaw np. Ustawa hazardowa, prawo celne),
- działania marketingowe organizowane przy współpracy z agencjami marketingowymi – zasady współpracy, obowiązki stron, wymagane dokumenty.
- Reklama i reprezentacja, imprezy, targi, konferencje:
- pojęcie reklamy i reprezentacji,
- prezenty dla kontrahentów, pracowników, współpracowników
- konsumpcja z kontrahentami oraz posiłki dla pracowników – interpretacja ogólna MF
- imprezy dla kontrahentów oraz imprezy integracyjne dla pracowników,
- imprezy okolicznościowe i jubileuszowe,
- szkolenia i konferencje dla kontrahentów,
- szkolenia, narady, konferencje dla pracowników,
- wyjazdy krajowe i zagraniczne dla pracowników i kontrahentów,
- udział w targach, organizacja stanowisk wystawowych,
- wydatki na wystrój siedziby przedsiębiorstwa
- Konkursy dla kontrahentów i pracowników:
- definicja konkursu – problemy interpretacyjne,
- organizator konkursu a fundator nagrody w konkursie (organizacja konkursów przez podmioty zewnętrzne),
- konkursy w środkach masowego przekazu (np. konkursy w Internecie),
- konkursy dla kontrahentów a konkursy dla pracowników – zakres opodatkowania i zwolnienia w PIT,
- konkursy a programy motywacyjne – różnice w zakresie opodatkowania.
- Premie pieniężne i rabaty:
- pojęcie premii pieniężnych,
- premie lojalnościowe i premie jakościowe,
- premia pieniężna jako rabat, premia pieniężna jako usługa.
- Sponsoring:
- pojęcie sponsoringu w ujęciu prawnym i podatkowym,
- niezbędne elementy umowy sponsoringu,
- formy sponsoringu (rzeczowy, pieniężny, właściwy, niewłaściwy),
- sponsoring a darowizny.
- Sprzedaż premiowa:
- definicja sprzedaży premiowej oraz zasady prowadzenia sprzedaży premiowej,
- dokumentacja sprzedaży premiowej,
- usługa jako nagroda w sprzedaży premiowej,
- sprzedaż premiowa a sprzedaż promocyjna,
- sprzedaż premiowa – zakres zwolnienia z PIT.
- Inne świadczenia na rzecz kontrahentów:
- przekazywanie biletów do kina i innych miejsc rozrywki oraz kultury,
- organizacja festynów, koncertów,
- zapewnianie zakwaterowania i wyżywienia,
- wręczanie alkoholu i prezentów luksusowych,
- Inne świadczenia na rzecz pracowników i współpracowników:
- świadczenia na rzecz członków rodziny pracownika,
- strój, ubiór pracowników,
- abonamenty medyczne,
- ubezpieczenie OC członków organów spółek,
- dowóz pracowników do pracy,
- podnoszenie kwalifikacji zawodowych,
- należności z tytułu podróży służbowych,
- bony towarowe dla pracowników,
- świadczenia wynikające z przepisów BHP,
- świadczenia socjalne i wynikające z ZFŚS,
- świadczenia wynikające z regulaminów pracy i układów zbiorowych pracy,
- samochody i telefony służbowe pracowników wykorzystywane na cele prywatne,
- karty benefit i multisport.
- Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.
Dodatkowe informacje
Szkolenie on-line.
Uczestnictwo w szkoleniu wymaga wcześniejszej opłaty.
Uczestnictwo w szkoleniu wymaga wcześniejszej opłaty.
Przed szkoleniem otrzymają Państwo:
- dostęp do spotkania video z wykładowcą za pośrednictwem programu/aplikacji Microsoft Teams,
- materiały szkoleniowe w formie elektronicznej.
Szkolenie trwa 8 godzin wykładowych i składa się z sesji video z wykładowcą:
- Sesja video I 9.00 – 10.30
- Sesja video II 10.45 – 12.15
- Sesja video III 12.45 – 14.15
- Sesja video IV 14.45 – 16.15
Wymagania techniczne
- komputer z kamerą i głośnikiem,
- stabilny dostęp do Internetu.