Miejsce:
on-line
Typ:
Szkolenie
Tryb:

Program

WykładowcaLuiza Pieprzyk – specjalista ds. podatków

Program kursu (8 godzin wykładowych):
  1. FAKTURA VAT 2021 – wystawianie i rozliczanie (kluczowe zagadnienia dla procesów sprzedaży)
    • Kiedy faktura kiedy nota – kluczowe reguły VAT
    • Najważniejsze elementy faktury
    • Terminy wystawiania faktury
    • Data sprzedaży – dokonania dostawy oraz wykonania usługi
    • Jak wpływają warunki INCOTERMS na termin sprzedaży na fakturze
    • Jak wystawiać faktury zaliczkowe – najważniejsze problemy
    • Błędy w fakturowaniu które wpływają na konsekwencję dla firmy i osób wystawiających
    • Jaki związek z fakturą ma umowa, zamówienie, dokumentacja logistyczna. Dokument WZ itp.
    • Kiedy można anulować fakturę – zasady funkcjonowania w obrocie gospodarczym
    • Kto ponosi odpowiedzialność za błędy w fakturach
  2. Kody w nowym JPK_VAT – kody GTU oraz kody transakcyjne i ich zasady stosowania (kiedy i na jakim etapie w procesie sprzedaży)
    • Charakterystyka poszczególnych grup towarowo-usługowych oznaczana kodami GTU
      • Zasady stosowania nowych oznaczeń GTU w JPK_VAT – BARDZO WAŻNE!
      • Do kogo należy rola rozpoznawania i prawidłowe oznaczanie towarów i usług
      • Oznaczenie grup towarowo-usługowych, czyli nowe kody GTU_01-GTU_13
      • Do jakich typów faktur stosujemy kody GTU a do jakich nie
    • Oznaczenia procedur i transakcji w ewidencji sprzedaży
      • 13 typów procedur za pomocą symboli: SW, EE, TP, TT_WNT, TT_D, MR_T, MR_UZ, I_42, I_63, B_SPV, B_SPV_DOSTAWA, B_MPV_PROWIZJA, MPP
  3. Faktury korygujące 2021 r. – jakie zasady rozliczeń wybrać (problematyka w kazusach i przykładach)
    • Zasady rozliczania faktur korygujących obowiązujące do 31 grudnia 2020 r.
    • Zasady rozliczania faktur korygujących obowiązujące od 1 stycznia 2021 r. i elementy jakie powinny zawierać
    • Rozliczenie faktur korygujących “in minus” na nowych zasadach
      • Kiedy sprzedawca rozlicza faktury korygujące “in minus”
      • Jaką dokumentacją trzeba dysponować, aby potwierdzić uzgodnienie warunków transakcji
      • Organizacyjne przygotowanie firmy do stosowania nowych zasad rozliczeń faktur korygujących
      • Dokumentacja, którą należy zgromadzić, aby móc rozliczyć faktury korygujące
      • Forma zgromadzonej dokumentacji
      • Termin wystawienia faktury korygującej
      • DODATKOWO: wzór UZGODNIENIA zasad rozliczania faktur korygujących in minus w 2021 r.
      • Kiedy nabywca rozlicza faktury korygujące „in minus”
    • Rozliczenie faktur korygujących “in plus”
    • Funkcjonowanie równoległe “starych” i “nowych” zasad ewidencjonowania faktur korygujących jako opcja wynikająca z przepisów przejściowych
  4. Sprzedaż i zakup do/od podmiotów nieistniejących, nieaktywnych – BIAŁA LISTA i zasady korzystania (kto i kiedy?)
    • Co to jest rejestr podatników BIAŁA LISTA – komu to służy
    • Kto i kiedy powinien sprawdzać potencjalnych klientów
    • Konta bankowe do rozliczeń transakcji w działalności gospodarczej – co powinien wiedzieć każdy sprzedawca, kupujący
    • Kary za nieprzestrzeganie zasad – kogo dotyczą
  5. MPP – mechanizm podzielonej płatności w obsłudze klienta
    • Co to za mechanizm i co powinno się o nim wiedzieć w procesie sprzedaży i zakupu
    • Jakich towarów i usług dotyczą szczególne zasady rozliczana sprzedaży i zakupu
    • Obowiązki wynikające z MPP dotyczące fakturowania – kogo obciążają?
    • Dotkliwe sankcje i kary dla nieprzestrzegania zasad MPP i prawidłowego fakturowania
  6. KURSY WALUT – jak wpływają na finanse firmy
    • Kursy przeliczeniowe stosowane w VAT w celu przeliczania walut na złote
      • Faktura wystawiona przed powstaniem obowiązku podatkowego
      • Faktura wystawiona w dniu powstania obowiązku podatkowego lub po tym dniu
      • WNT, import usług, dostawy towarów, dla której podatnikiem jest nabywca
      • Import towarów
      • KURS HANDLOWY CZY PODATKOWY? – co powinien wiedzieć sprzedawca
      • Faktury korygujące
      • Ustalenie limitu do split payment, gdy faktura jest wystawiona w walucie obcej
  7. PARAGONY FISKALNE UZNANE ZA FAKTURY UPROSZCZONE 2021 – co powinni wiedzieć sprzedawcy i kupujący
    • Problematyka dokonywania sprzedaży i zakupów – NA CO UWAŻAĆ?
    • Paragon fiskalny z numerem NIP nabywcy i faktura uproszczona – istota.
    • Wystawienie faktury do paragonu fiskalnego
    • PRZYPADEK SZCZEGÓLNY
    • Faktury zbiorcze do faktur uproszczonych
    • Numer faktury na paragonie z NIP do kwoty 450 zł.
    • Korekta niezamierzonej pomyłki w zakresie wprowadzonego numeru NIP.
    • Korekta faktury uproszczonej
  8. KARY ZA BŁĘDY I ODPOWIEDZILNOŚĆ PRZEDSIĘBIORCY I PRACOWNIKÓW
  9. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia

Dodatkowe informacje

Szkolenie on-line.
Uczestnictwo w szkoleniu wymaga wcześniejszej opłaty.

Przed szkoleniem otrzymają Państwo:

  • dostęp do spotkania video z wykładowcą za pośrednictwem programu/aplikacji Microsoft Teams.
  • materiały szkoleniowe w formie elektronicznej.

Szkolenie trwa 6 godzin wykładowych i składa się z sesji video z wykładowcą:

  • Sesja video I 9.00 – 10.30
  • Sesja video II 10.45 – 12.15
  • Sesja video III 12.45 – 14.15
Wymagania techniczne
  • komputer z kamerą i głośnikiem,
  • stabilny dostęp do Internetu
Ks. P. Ściegiennego 10 lok. 52 (I piętro)
06-400 Ciechanów

tel. 23 673 20 01
kom. 781 241 782


PKO BP 21 1020 1042 0000 8302 0354 7833