Program
Wykładowca: Cezary Pieńkosz – doradca podatkowy
Program kursu (8 godzin wykładowych):
- Planowane zmiany w VAT – pakiet „SLIM VAT”:
- Zmiany w zakresie zasad i warunków rozliczania faktur korygujących zmniejszających i zwiększających.
- Zmiana zasad stosowania kursów walut dla potrzeb VAT.
- Zmiana w zakresie prezentów o małej wartości.
- Zmiana w zakresie terminu odliczania VAT.
- Warunki odliczania VAT od usług noclegowych.
- Zmiany do matrycy stawek VAT i Wiążącej Informacji Stawkowej.
- Zmiany doprecyzowujące w zakresie wykazu podatników VAT (tzw. white lista).
- Zmiany doprecyzowujące w zakresie mechanizmu podzielonej płatności.
- Zmiany doprecyzowujące w zakresie nowego JPK VAT.
- Pozostałe zmiany – w zależności od stanu prac legislacyjnych.
- Aktualna praktyka sporządzania ewidencji VAT dla potrzeb nowego JPK_V7M i JPK_V7K:
- Status pól ewidencji i ich znaczenie (obligatoryjne, opcjonalne, fakultatywne).
- Dokumenty stanowiące podstawę zapisów w ewidencji: faktury, faktury korygujące, dokumenty wewnętrzne.
- Przypadki stosowania dokumentów wewnętrznych.
- Ujmowanie w ewidencji faktur dotyczących pojedynczych świadczeń i faktur zbiorczych.
- Znaczniki GTU, świadczenia kompleksowe a znaczniki GTU – np. transport a ujęcie w JPK.
- „Znaczniki” procedur, ich znaczenie i zasady stosowania.
- Zasady postępowania w przypadku transakcji objętych kilkoma „znacznikami” GTU i procedur.
- Zaliczka a ujęcie w ewidencji – znaczniki GTU, znaczniki dokumentów i procedur.
- Faktura korygująca a ujęcie w ewidencji – znaczniki GTU, znaczniki dokumentów i procedur.
- Sprzedaż paragonowa a ujęcie w ewidencji, paragon z NIP a faktura uproszczona.
- Sprzedaż w mechanizmie VAT-marża.
- Ulga na złe długi.
- Zasady ujęcia w ewidencji korekt sprzedaży i zakupu.
- Stornowanie transakcji a stornowanie zapisu w ewidencji.
- Anulowanie faktury a zapisy w ewidencji.
- Konsekwencje błędów w zakresie prowadzenia ewidencji.
- Aktualne problemy rozliczeń VAT w transakcjach krajowych:
- Stawka VAT na pasze.
- Kasy on-line od stycznia 2021 r.
- Zakres świadczenia kompleksowego w gastronomii.
- Pozostałe aktualne problemy z uwzględnieniem praktyki skarbowej.
- Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.
Dodatkowe informacje
Szkolenie on-line.
Uczestnictwo w szkoleniu wymaga wcześniejszej opłaty.
Przed szkoleniem otrzymają Państwo:
- dostęp do spotkania video z wykładowcą za pośrednictwem programu/aplikacji Microsoft Teams.
- materiały szkoleniowe w formie elektronicznej.
Szkolenie trwa 8 godzin wykładowych i składa się z sesji video z wykładowcą:
- Sesja video I 9.00 – 10.30
- Sesja video II 10.45 – 12.15
- Sesja video III 12.45 – 14.15
- Sesja video IV 14.45 – 16.15
Wymagania techniczne
- komputer z kamerą i głośnikiem,
- stabilny dostęp do Internetu.